Volg ons

Hoe organiseer ik een giveaway social proof?

Giveaways; tegenwoordig kun je er niet omheen op Facebook en Instagram. Ze vliegen om je oren. Giveaways worden vaak gebruikt als groeistrategie maar het is natuurlijk wel belangrijk om het op de juiste manier en social proof te organiseren.

Wat raden we aan en wat niet?

Volgens de algemene Facebook- en Instagramvoorwaarden mag je geen functies gebruiken in wedstrijden:
  • Share-functie: “Deel deze pagina en win!” of andere “Like, Share & Win” acties zijn niet toegestaan.
  • Deelnemers vragen om zichzelf te taggen in een foto (van vb. de te winnen prijs) waar ze zelf niet opstaan.
  • Deelnemers vragen om deel te nemen door berichten of foto’s op hun persoonlijk profiel te posten.

 

ONLINE%20ED%20succesvolle%20giveaway%20%281%29

 

Wanneer je dit wel doet kan het zijn dat Facebook en Instagram je giveaway zullen afstraffen of je account schaden. En hier staat niemand voor te springen.
Wat wel mag is deelnemers vragen:
  • te reageren op geposte berichten of foto’s,
  • je bedrijf te taggen in fans hun foto’s of berichten,
  • iets te posten op jouw pagina.

 

ONLINE%20ED%20succesvolle%20giveaway%20%282%29

 

Daarom sommen wij 3 belangrijke tips op zodat jij je giveaway tot een succesvol einde kan brengen.

1. Bepaal het doel van je giveaway

Voor je een giveaway organiseert is het belangrijk te weten wat je wenst te bereiken.
  • Wil je een nieuw product promoten?
  • Wil je meer traffic naar je website genereren?
  • Wil je e-mailadressen verzamelen?

 

2. Geef een relevante prijs weg

Stel je altijd in de plaats van je fans. Zou jij het de moeite om aan je giveaway deel te nemen? Zorg ervoor dat je prijs aansluit bij de verlangens van je doelgroep en klanten. Wat zou je doelgroep graag winnen en waar zou zij/hij moeite voor doen?

 

3. Keep it simple

Maak je giveaway niet te moeilijk. Wanneer je teveel acties vraagt aan je doelgroep is het mogelijk dat je potentiële deelnemers verliest. Hou het dus eenvoudig.
Voorbeelden toegelaten win-acties:
  • “De meest originele foto wint”,
  • “Diegene die de wedstrijd- en schiftingsvraag correct beantwoordt wint”,
  • “De eerste 5 die het juiste antwoord geven winnen”.

Gerelateerde how to's

Ben je je wachtwoord of login vergeten? Dan kun je een nieuw aanmaken, daarvoor staat meestal een link met ‘Wachtwoord vergeten’ op de pagina waar je inlogt.Heb je je login en wachtwoord correct ingevoerd maar raak je er niet in? En staat je caps lock (hoofdlettertoets) niet per ongeluk aan? Dan is je pagina mogelijk gehackt!Onze social media safety scan & set-up...
Duplicate content wil zeggen dat dezelfde inhoud op meerdere pagina’s staat van je website of van verschillende websites, of dat dezelfde paginatitels en -omschrijvingen gebruikt zijn voor meerdere van je pagina’s. Komt niet erg professioneel over en kan je ook SEO-gewijs schaden (SEO is search engine optimalisation, je plek in Google zeg maar).Google en co hebben moeit...
Wat zijn de juridische verplichtingen voor mijn website of webshop? Welke verplichtingen moeten toegankelijk zijn en welke niet? Welke informatie geef je voor een aankoop mee op je webshop? En welke tijdens de aankoop en welke na aankoop? Allemaal zaken die je best als retailer kent. Een website en/of webshop is onmisbaar en weerspiegelt de kwaliteit en de professionalitei...
Opgelet! Dit kan erop wijzen dat je pagina gehackt is, en door de hackers inactief is geplaatst of zelfs verwijderd. Als je vermoedt dat dit het geval is, neem dan onmiddellijk contact met ons op. Nog beter is ervoor te zorgen dat je deze ellende niet moet ondergaan. ONLINE ED biedt z’n klanten een social media safety scan & set-up aan. We checken al jouw pagina’s e...
Het is een reëel en ernstig risico. Je hebt tijd en energie in je pagina gestoken, verzamelde intussen heel wat volgers en zorgt geregeld voor content die hen aanspreekt. En dan plots … ben jij niet langer de baas over je pagina. Hackers hebben het nu voor het zeggen. De goede naam van je zaak staat op het spel, want wat als ze berichten posten die in strijd zijn met waar ...

Voorstel op maat

Vul onderstaand formulier in om een voorstel op maat aan te vragen. Selecteer de diensten die je denkt nodig te hebben en wij zorgen ervoor dat je binnen 48 uur een gedetailleerd voorstel ontvangt. Wens je meer te weten over onze aanpak? Lees meer over ons.

Ik heb interesse in de volgende diensten:*