1.DOELSTELLING
In 2019 nam Joren van Delhaize Zottegem, Geraardsbergen en Wetteren deel aan onze sessie over succesvol ondernemen voor retailers via sociale media, ten voordele van Stichting Alzheimer. Na deze sessie volgde hij een opleiding om zelf aan de slag te gaan met sociale media, waarbij ze ons vervolgens de opdracht gaven om de advertising voor onze rekening te nemen. Het doel was om meer naamsbekendheid in de regio Zottegem, Geraardsbergen en Wetteren te verwerven, meer bezoekers in de winkels te genereren, en uiteindelijk meer te verkopen maar ook de invulling van de verschillende vacatures vlotter te laten verlopen.
2. ONZE AANPAK
- We stelden een resultaatgerichte online strategie op, waarbij we als eerste stap converterende websites voor de drie vestigingen opzetten in samenwerking met hun geselecteerde partner.
- We namen de projectcoördinatie voor de nieuwe sites op ons, voerden onze sociale media safety procedure uit en trainden een intern team om content te maken en te publiceren via sociale media kanalen.
- Daarnaast stelden we in overleg resultaatgerichte campagnes op via Facebook en Instagram, waaronder ook vacaturecampagnes waarvoor we ook de content voor creëerden.
3. RESULTAAT
- Toename bezoekers in de 3 winkels (Zottegem, Geraardsbergen en Wetteren).
- Meer bestellingen via hun webshop.
- Vlotte invulling van verschillende vacatures in de 3 vestigingen.
- Dankzij meetbare resultaten de succesvolle online kanalen achterhalen.