Sommige bedrijven/handelaars zijn actief op sociale media maar bederven het plezier van sociale media omdat hun posts irritatie opwekken bij de gebruikers. Om die reden vinden we het zinvol om eens na te denken wat een post nu net maakt of kraakt?
- Plan vooraf uw content in aan de hand van een kalender: vacatures, nieuwe producten, medewerkers aan het woord, klanten in de kijker…
- Houd uw statusupdates kort en bondige.
- Maak uw post visueel aantrekkelijk. Gebruik afbeeldingen (foto’s), video’s…
- Stel vragen of vraag om inbreng.
- Integreer call-to-actions (contactnummer of link naar website/shop).
- Tag personen/bedrijven in uw post (indien mogelijk).
- Gebruik social emoticons maar ook niet teveel.
- Integreer hashtags in uw posts om uw post te beschrijven maar ook om makkelijk teruggevonden te worden.
- Wees relevant en authentiek (lees meer)
- Reageer op reacties (verwijder nooit negatieve reacties).
- Bied toegang tot exclusieve informatie en speciale aanbiedingen,
- Raadpleeg statistieken over welke berichten succesvol zijn en welke niet en stuur bij
- Promoot uw bericht om meer mensen binnen uw doelgroep te bereiken