Volg ons

9 tips voor een succesvolle Pinterest marketingstrategie

9 tips voor een succesvolle Pinterest marketingstrategie

Pinterest is een visuele zoekmachine. Gebruik zoekwoorden, tijdloze content, en kwaliteitsbeelden voor meer verkeer.

Pinterest is verschillend van andere sociale mediakanalen. Op Pinterest ga je niet connecteren met anderen, of wil je niet de vakantiefoto’s van je vrienden zien. Op Pinterest ga je op zoek naar inspiratie, ideeën, oplossingen…

Noteer alvast dat Pinterest meer een (visuele) zoekmachine is dan een sociaal mediakanaal.

Content op Pinterest bestaat uit borden met verschillende pins. Maar wat wil je bereiken met je pin(s)?

  • Meer verkeer naar website om nog meer te inspireren
  • Meer leads genereren (hoe ga je deze converteren?)
  • Inschrijven nieuwsbrief

 

Pinterest gaat om visuele inspiratie, het gaat om de informatie achter de afbeelding.

Een enorm voordeel van Pinterest is dat de content een lange houdbaarheidsdatum heeft (4 maanden) in vergelijking met andere sociale mediakanalen zoals Twitter, Facebook…

  • Mensen bewaren afbeeldingen op hun borden
  • Goed vindbaar op zoekwoorden

 

Zo kan het zijn dat jaren na publicatie van je pin er nog bezoekers op je site via een bepaalde pin terechtkomen. Pinterest is groeiende en kan voor veel bedrijven mooie kansen meebrengen. Zelfs zonder dat dit veel tijd hoeft te kosten! Daarom nemen we je graag mee in onze snelcursus ‘9 tips voor een succesvolle Pinterest marketingstrategie’.

  1. Bepaal je doelen
  2. Een Pinterest vriendelijke website
  3. Maak een zakelijk account aan
  4. Activeer je advertentieaccount om te adverteren
  5. Gebruik de juiste zoekwoorden om hoger in Pinterest te scoren
  6. Wees consistent (zoals in alles)
  7. Analyseer je resultaten bij statistieken
  8. Zorg voor een goed converterende website
  9. Deel ook content van merken, influencers, leveranciers en klanten…

Pinterest marketing kan veel websiteverkeer opleveren wanneer je dit kanaal op de juiste manier inzet. Mensen hebben een koopintentie op Pinterest want ze zijn op zoek naar inspiratie.

Kort samengevat:

Een succesvolle Pinterest marketingstrategie bestaat uit 3 elementen:

  • Gebruik zoekwoorden
  • Tijdloze content
  • Kwalitatief hoogwaardige afbeeldingen

 

Maar het vergt voorbereidingen, geduld en een strategische benadering.

Tot slot nog even meegeven dat de ontwikkelingen op het platform ook niet achterblijven. Op termijn zullen de shopping en stories functies worden geïntroduceerd.

 

Andere tips & tricks

Voor 2025 zijn authenticiteit, consistentie en diversiteit cruciaal voor contentcreatie.
Social media is een essentieel onderdeel van communicatie en marketing bij bedrijven, maar denk jij ook na over de safety?

Voorstel op maat

Vul onderstaand formulier in om een voorstel op maat aan te vragen. Selecteer de diensten die je denkt nodig te hebben en wij zorgen ervoor dat je binnen 48 uur een gedetailleerd voorstel ontvangt!

Ik heb interesse in de volgende diensten:*