Volg ons

Tip #3: waarom zijn social emoticons belangrijk?

Emoji’s verduidelijken je boodschap en maken communicatie persoonlijker.

Je kan er niet naast kijken: emoticons zijn echt overal aanwezig. Niet alleen op sociale media maar ook in sms’jes tot zelfs in e-mails. Het is een vorm van non-verbale communicatie die je kan meegeven zonder dat je elkaar echt hoeft te zien. Emoji’s versterken niet enkel privégesprekken maar kunnen ook de boodschap van je bedrijf of merk extra in de verf zetten.

Emoticons zijn populairder dan ooit. Emojis grijpen de aandacht en verduidelijken of versterken de boodschap die je wil overbrengen. Als je iets wilt over brengen met een tekst is de tone of voice erg belangrijk. Je loopt dan ook al snel het gevaar dat de ontvanger van de boodschap de tone of voice niet oppikt en de boodschap vervolgens heel anders opvat.

Op het internet zie je geen gezichten en is het dus ook lastiger om te weten met welke emotie de boodschap bedoeld is. Hier schiet de emoticon te hulp. Bovendien maken ze je bedrijf menselijker want mensen reageren op dezelfde manier op emojis als op menselijke gezichten in levende lijve. Ze geven je bedrijf persoonlijkheid want ze delen gevoelens, nuances, wensen, frustraties en gedrag met anderen. Emojis zijn ook gewoon leuk natuurlijk en zorgen voor genot en vermaak!

Andere tips & tricks

Social media is een essentieel onderdeel van communicatie en marketing bij bedrijven, maar denk jij ook na over de safety?
Bescherm je kinderen op Instagram met onze tips
6 tips om je organische content op LinkedIn beter te laten scoren
Optimaliseer sociale media: gebruik zoekwoorden, hashtags, en locatie-tags. Maak how-to-video's voor betere zichtbaarheid.
Deel afwisselende content, gebruik beelden en tags, post tijdens kantooruren, en wees consistent op LinkedIn.
Sociale media tips van Ellen Dupont: Wees consistent, authentiek en divers om een betrokken online community te bouwen.
ChatGPT: Snel en veelzijdig, maar beperkt in creativiteit en fouten. Menselijke input blijft nodig.
Contenttips: Gebruik diverse content, haak in op themadagen, verspreid op kanalen, blijf authentiek, betrek je publiek.
Duplicate content schaadt SEO. Gebruik unieke content, titels, en URL's voor betere vindbaarheid.
Deel authentieke content voor meer vertrouwen en betrokkenheid. Focus op persoonlijke en eerlijke posts voor klantloyaliteit.

Voorstel op maat

Vul onderstaand formulier in om een voorstel op maat aan te vragen. Selecteer de diensten die je denkt nodig te hebben en wij zorgen ervoor dat je binnen 48 uur een gedetailleerd voorstel ontvangt. Wens je meer te weten over onze aanpak? Lees meer over ons.

Ik heb interesse in de volgende diensten:*