Volg ons

Zo raadpleeg je de statistieken van je Instagram bedrijfsaccounts

Zo raadpleeg je de statistieken van je Instagram bedrijfsaccounts

Check regelmatig Instagram-statistieken voor inzicht in bereik en interactie van posts, Stories en Reels.

Ben je benieuwd hoe je het doet op Instagram? Dan raden we je aan regelmatig je statistieken op Instagram te raadplegen. Wie bekijkt je Stories? Worden je Reels bewaard? En hoeveel accounts heb je bereikt met je post?

Wij vertellen je hoe je bij je Insta-statistieken komt, voor Reels, Stories en posts. Op die manier krijg jij veel inzichten die je helpen je prestaties op Instagram te verbeteren.

1. Statistieken van je posts’s

Wanneer je een foto, video of Reel plaatst op Instagram, zie je onder je geplaatste bericht ‘statistieken bekijken’ of ‘view insights’ staan. Dit kopje is enkel zichtbaar voor de beheerder van het Instagram account.
Je kunt in deze statistieken zien hoeveel accounts en gebruikers je hebt bereikt, wat de interactie was en hoeveel likes, reacties en opgeslagen berichten je post had. Daarnaast krijg je ook inzichten in hoeveel mensen je naar aanleiding van deze post zijn gaan volgen of je profiel bezochten. Deze info is van groot belang want dit kan je helpen bepalen welk type posts waardevol zijn voor je volgers.

2. Statistieken van je Stories

Wist je dat je ook je statistieken van je Stories in de gaten kunt houden? Om te weten hoe je Stories presteren, hoe het zit met je bereik en interactie op een specifieke story, swipe je omhoog in de story om al deze resultaten te raadplegen.
Interactie zoals shares, replies en profielactiviteit vind je daar allemaal terug. Maar ook of je volgers doorgeklikten naar de volgende story, naar je eventueel toegevoegde link zijn gegaan, of weggeklikt hebben na je story te bekijken. Enorm waardevol dus om te achterhalen of je Stories aansluiten bij de interesses van je volgers.

3. Statistieken van je Reels

Ook wanneer je een Instagram Reel post, zie je alle statistieken via het kopje ‘statistieken bekijken’ of  ‘view insights’ alle resultaten zien. Je komt dan op een soortgelijke pagina terecht als statistieken van posts. Hier kom je weer van alles te weten over je volger(s). Hoeveel likes en plays deze Reel had op Instagram en Facebook, aantal likes en reacties, en ook belangrijk: hoeveel mensen deze Reel bewaard hebben om later nog eens terug te kijken.
Zelf vinden wij deze statistieken erg waardevol: als wij zien dat onze volgers onze content bewaren, weten wij dat ze het waardevol vonden om deze nadien nog eens te bekijken.
Je statistieken helpen je dus enorm helpen om je doelgroep beter te leren kennen en te ontdekken of je posts, Reels en Stories passen bij je volgers. Wij raden je dan ook aan om minstens 1 keer in de week je statistieken te raadplegen.

Andere tips & tricks

Waarom cybercriminelen social media accounts hacken? Ik leg het uit in deze blog.
Smart en safe sociale media: beveilig je accounts, breng structuur aan en behaal maximale resultaten.
Is Meta Verified onzin of juist de investering waard? Ik beantwoord deze hamvraag in deze recente blog.
Meta's leadadvertenties verzamelen moeiteloos klantgegevens, verminderen afhakers en bieden kwalitatieve leads.
Voor 2025 zijn authenticiteit, consistentie en diversiteit cruciaal voor contentcreatie.
Bescherm je bedrijf met Meta Verified for Business: een nieuwe stap in social media veiligheid

Voorstel op maat

Vul onderstaand formulier in om een voorstel op maat aan te vragen. Selecteer de diensten die je denkt nodig te hebben en wij zorgen ervoor dat je binnen 48 uur een gedetailleerd voorstel ontvangt!

Ik heb interesse in de volgende diensten:*