TikTok is een van de populairste socialmediakanalen. En niet alleen bij tieners. Naast de dansjes en challenges scoort ook andere content. Als TikTokexperts helpen we jou en je zaak graag op weg.
Want adverteren op TikTok: het loont de moeite. En er zijn meerdere mogelijkheden. Neem de In-Feed video’s. Dat zijn de video’s die je ziet als je door je ‘For You Page’ scrolt. Het is de bekendste manier van adverteren op TikTok, omdat zulke clips het meest op gewone TikTokvideo’s lijken en zo op je tijdlijn terechtkomen. Een handige optie is dat je een doorklikbutton naar je website, app of socialmediaplatform kunt toevoegen.
Daarnaast zijn er de Tile Experiences, een soort In-Feed video’s om producten uit te lichten. Onderaan de video verschijnen extra tegels waar je producten kunt taggen en waar bezoekers kunnen doorklikken naar je website. Een creatieve manier om je producten voor te stellen.
Brand Takeover-advertenties komen alleen voor wanneer je de app opent. Het zijn animated GIF’s of video’s van 3 tot 5 seconden die je doorlinken naar een website. Dit type advertentie is exclusief per categorie of branche en is niet over te slaan. 24 uur lang heb je geen concurrentie.
Tot slot is er de TopView, bijna identiek aan een Brand Takeover. Het grootste verschil is dat een TopView eruitziet als een In-Feed video. Bovendien kun je een langere video gebruiken wanneer je voor een TopView kiest.