1. DOELSTELLING
Via een businesscoaching traject mochten we Heidi en haar optiekzaak Optiek Rommelaere verwelkomen tot de ONLINE ED familie. Heidi was op zoek naar een marketingteam met elk zijn specialisatie met als doel meer zichtbaarheid in de regio rond Klerken (Houthulst), meer traffic in haar winkel om uiteindelijk meer verkoop te genereren.
2. Onze aanpak
- In 2020 startten we met het begin: een converterende website opzetten met onze partner. Diezelfde partner zorgde ook dat we konden meten in Google analytics dankzij doelen in te tellen. Zo kunnen we tot op vandaag meten welke campagnes opbrengen en welke niet.. In samenwerking met een communicatiebureau stelden we een social media content en advertising plan op. De taak van ONLINE ED bestond erin via advertising de vooropgestelde doelen te realiseren:
- meer zichtbaarheid,
- meer traffic
- en meer verkoop.
- Via een succesvolle strategie kunnen we meetbare resultaten voorleggen en weten we na 4 jaar als geen ander wat wel en niet werkt voor Optiek Rommelaere.µ
- Via maandelijkse evaluatiemeetings evalueren we de resultaten en optimaliseren we op continue basis.
Of we uitgeput zijn qua content en advertising? ONLINE ED leeft met het motto: blijven gaan!
3. RESULTATEN
- Elk jaar zien we een minimale groei van +20% in zowel omzet als winst.
- Dankzij meetbare doelstellingen in Google Analytics ervaren we een conversiestijging van 100%.
- Met behulp van meetbare sociale media advertising weten we nauwkeurig wat effectief is. Hierdoor ontwikkelden we een continue instroom van traffic in fysieke winkel en webshop, meer zichtbaarheid en meer verkoop.