Volg ons

Maak kennis met Britt De Vulder, onze social media safety officer

Op 1 april startte Britt De Vulder, onze nieuwe social media safety officer. Wij legden haar 4 vragen voor. Maak kennis met h

1. Waarom koos je voor ONLINE ED?

Na twee jaar ervaring als allround marketeer bij een bouwbedrijf had ik de job en ook mezelf al heel wat beter leren kennen. Het was niet de virale video’s, aantrekkelijke foto’s en meeslepende content die me aansprak, maar de achterdeur versterken en bedrijven met problemen uit de nood helpen. Daarom ging ik op zoek naar een job waarin ik vooral het “achter de schermen” gedeelte van marketing kon prioriteren. Daarnaast was ik ook sterk op zoek naar iets dichter bij huis om mijn work-life balans te verbeteren. ONLINE ED gaf me dus de ideale opportuniteit om “achter de schermen” te werken op 10 minuten weg van thuis.

2. Wat trekt je aan in social media safety?

De wereld van marketing, persoonlijke privacy en online veiligheid blijft niet stil staan. Er zijn elke dag veranderingen, nieuwigheden en wetgevingen die in het oog gehouden moeten worden. Dit zorgt ervoor dat Social Media Safety een enorm boeiend vak is waarop je nooit uitgekeken bent.
Goed beveiligde accounts en kennis van de laatste wetgevingen en vernieuwingen, zijn de fundering van een succesvolle online aanwezigheid.

3. Wat zijn jouw ambities bij ONLINE ED?

Ik hoop vooral enorm veel kennis te vergaren om onze klanten optimaal te kunnen helpen. Inzetten op preventie is hier extreem belangrijk. Graag zou ik zoveel mogelijk kanalen van onze klanten preventief beveiligen om er zo voor te zorgen dat er steeds minder bedrijven lijden onder de gevolgen van social media hackings.
Daarnaast zou ik samen met Ellen graag ouders steeds meer informeren over de online veiligheid van kinderen. Dit is een onderwerp dat me als eerste generatie opgegroeid met sociale media, enorm aan het hart ligt.

4. Jouw ultieme tip aan ondernemers als Social Media Safety Officer?

De veiligheid van jouw bedrijfsaccounts begint bij de beveiliging van jouw persoonlijke accounts. Vooral bij de Meta kanalen, facebook en instagram, hangt alles vast aan het persoonlijke account van de ondernemer of een van de werknemers. Een kleine omweg zoals jouw multifactorauthenticatie instellen kan voor een persoon met slechte bedoelingen al een heuse horde zijn.

Daarnaast is blijven checken waar ontvangen links vandaan komen een must! Phishing berichten en mails worden steeds geloofwaardiger en zijn niet meer te onderscheiden van ‘the real deal’. De tijd van: “Je moet wel niet goed nagedacht hebben als je op zo’n link zou klikken”, is volledig voorbij.

Heb je een vraag voor Britt stel ze via britt@onlineed.be of connecteer via LinkedIn.

 

Gerelateerd nieuws

Vandaag startte Kobe Nijs, onze nieuwe marketingstagiair. Wij legden hem 5 vragen voor. Maak kennis met hem via dit artikel.
ONLINE ED bracht Group Ghistelinck en Beldekor NV samen tijdens de braderie in Harelbeke voor een gezamenlijke presentatie.
ONLINE ED lanceerde het eerste conversation center in België, met aandacht in Het Wekelijks Nieuws editie Gavers.
Ellen Dupont lanceerde dankzij Starterslabo het eerste conversation center in België, ONLINE ED, gericht op content marketing

Voorstel op maat

Vul onderstaand formulier in om een voorstel op maat aan te vragen. Selecteer de diensten die je denkt nodig te hebben en wij zorgen ervoor dat je binnen 48 uur een gedetailleerd voorstel ontvangt!

Ik heb interesse in de volgende diensten:*