Zoals je weet is Instagram hot en mag je niet achterblijven. Maar Instagram stories zijn nog hotter!
Ondertussen voegen al 500 miljoen Instagram-gebruikers dagelijks nieuwe verhalen toe. Je moet dus al origineel uit de hoek komen als je uit die massa wil springen. Wij helpen je alvast graag een handje met onze tips hieronder.
1. Ga in interactie met je volgers
Je hebt tegenwoordig veel mogelijkheden om met je volgers in je stories te interageren. Zo kan je gebruik maken van een poll, vraag of ranking waarbij je een emoji kan om je fans naar hun mening te vragen.
Op die manier toon je interesse in je (potentiële) klanten, bouw je een sterkere band op en blijf je in hun achterhoofd voor een volgende keer wanneer ze jouw dienst of product nodig hebben!
2. Take-over
Laat je Instagram stories eens overnemen door iemand anders, bijvoorbeeld door één van je medewerkers. Laat deze medewerker een leuke verhaallijn maken doorheen de dag waarin hij/zij laat zien hoe de werkdag eruit ziet.
PS: de kwaliteit van de beelden/video’s hoeft hier dus ook niet optimaal te zijn want het gaat over de echtheid van je bedrijf.
3. Zet je tekst niet te dicht tegen de rand
Een veelgemaakte fout: je tekst te dicht bij de rand zetten. Je moet je ervan bewust zijn dat niet iedereen je story te zien krijgt zoals jij hem ziet. De grootte van je smartphone bepaalt namelijk hoe een story eruit ziet.
Zet alles net iets verder van de rand dan je normaal zou doen want je wil echt niet dat je tekst niet volledig zichtbaar en leesbaar is.
4. Maak gebruik van je hoogtepunten
Weet dat je op Instagram ook de mogelijkheid hebt om je stories langer dan 24 uur zichtbaar te laten zijn. Hoe? Door ze toe te voegen aan een hoogtepunt. Deze hoogtepunten kan je dan ook weer onderverdelen in categorieën.
5. Koppel je Instagram stories aan je Facebook verhalen
In je instellingen van je stories kan je aangeven dat je je Instagram stories wenst te koppelen aan je Facebook verhalen. Dit betekent dat je content automatisch ook geplaatst wordt op je Facebook verhalen. Efficiënt publiceren noemen we dat.