Volg ons

5 voordelen in verband met de privacywetgeving voor consumenten

5 voordelen in verband met de privacywetgeving voor consumenten

De GDPR geeft je meer controle over je gegevens, vermindert spam, en verhoogt je veiligheid. Hoe ga jij ermee om?

De invoering van de GDPR, de negatieve nieuwsberichten omtrent online bedreigingen jaagt de mensen de stuipen op het lijf. Weet dat het niet alleen kommer en kwel is maar het ook voordelen biedt.

De General Data Protection Regulation, of in het Nederlands, Algemene Verordening van de Gegevensbescherming, werd in het leven geroepen om mensen bewuster te maken over de gegevens die zij dagelijks online verstrekken.

Veilig online is zeker en vast prioriteit maar de eerste stap is nog veel belangrijker: denk na over welke gegevens u allemaal online verstrekt (one step ahead). Er zijn inderdaad kapers op de kust die slechte bedoeling hebben maar het biedt ook tal van voordelen. Wij zetten ze eens op een rij.

– U behoudt de controle over uw eigen gegevens (you’re in charge want op eender welk moment kunt u uw gegevens opvragen, aanpassen en/of laten verwijderen).
– U staat even stil bij welke gegevens u allemaal online verstrekt en aan wie.
– U wordt niet meer overspoeld door zaken die u niet kunnen bekoren door de juiste voorkeuren en interesses aan te duiden en correcte gegevens te bezorgen. Dankzij de verkregen gegevens en voorkeuren kunnen bedrijven de boodschap veel beter op uw behoeften afstemmen. (no more spam in the future)
– Dat bespaart u tevens tijd en geld.
– En bovenal het verzekert u eigen veiligheid.

Het online gegeven is niet meer weg te denken in de hedendaagse maatschappij. En deze laatste staat nog voor een hele uitdaging om 100% veiligheid te garanderen. Wil je 100% privacy dan adviseren we u om alle online accounts te verwijderen en nooit meer deel te nemen aan de online conversaties of online aankopen uit te voeren.

De bewustmaking rond de kansen en bedreigingen voor consumenten en ondernemingen was toch één van de doelen van de GDRP én dat voor onze eigen veiligheid. En ja alles heeft zijn voor – en nadelen maar dé hamvraag is: wat doe jij ermee! Ga je er positief of negatief mee om?

Andere tips & tricks

Social media is een essentieel onderdeel van communicatie en marketing bij bedrijven, maar denk jij ook na over de safety?
Optimaliseer sociale media: gebruik zoekwoorden, hashtags, en locatie-tags. Maak how-to-video's voor betere zichtbaarheid.
Sociale media tips van Ellen Dupont: Wees consistent, authentiek en divers om een betrokken online community te bouwen.
ChatGPT: Snel en veelzijdig, maar beperkt in creativiteit en fouten. Menselijke input blijft nodig.
Contenttips: Gebruik diverse content, haak in op themadagen, verspreid op kanalen, blijf authentiek, betrek je publiek.
Duplicate content schaadt SEO. Gebruik unieke content, titels, en URL's voor betere vindbaarheid.
Deel authentieke content voor meer vertrouwen en betrokkenheid. Focus op persoonlijke en eerlijke posts voor klantloyaliteit.
Live shopping groeit: verkoop via TikTok en Instagram voor meer vertrouwen en klantinteractie.
Scanbare teksten: Opvallende koppen, kern eerst, lijstjes, witruimte, actief schrijven, cijfers, sterke CTA.
Canva vervangt Photoshop: gebruiksvriendelijk, betaalbaar, veel templates, ideaal voor snelle ontwerpen.

Voorstel op maat

Vul onderstaand formulier in om een voorstel op maat aan te vragen. Selecteer de diensten die je denkt nodig te hebben en wij zorgen ervoor dat je binnen 48 uur een gedetailleerd voorstel ontvangt!

Ik heb interesse in de volgende diensten:*