Je zichtbaarheid op LinkedIn vergroten stopt niet na je profiel te optimaliseren. Lees hier over hier hoe je je profiel moet optimaliseren. Door op berichten van andere gebruikers te reageren, bereik je zoveel meer.
1. Waarom reageren?
Reageren op iemands post op LinkedIn zorgt er namelijk voor dat je naam, kopregel en profielfoto even in het blikveld langskomt. Wanneer jij als gebruiker reageert op een gebruiker zijn bijdrage en hem/haar helpt met een tip of een antwoord op zijn/haar vraag te geven laat je deze gebruiker ook onmiddellijk weten dat je ervoor open staat je kennis te delen.
Reacties als ‘van harte’, ‘wat leuk’, ‘succes’, ‘mooie locatie’… zijn niet perse slecht maar ze dragen ook niet bij aan een echt gesprek. Door inhoudelijk op een bericht te reageren (en dus een langere reactie te schrijven) geef je de schrijver feedback op wat je in zijn bericht aantrekt.
Maar wat is nu een waardevolle reactie? Voor degene op wiens bericht jij reageert maar ook voor LinkedIn zodat jij een waardevolle bijdrager bent. Creëer waardevolle reacties door gebruik te maken van onderstaande checklist.
2. Checklist waardevolle reactie
1. lees de post,
2. lees de eventuele andere reacties,
3. like en beantwoord interessante reacties,
4. stel je voor dat de schrijver voor je staat,
5. elke online reactie is er één die je personal branding beïnvloedt. Wees lief en professioneel,
6. schrijf je reactie zo dat het opvalt dat je de post hebt gelezen,
7. zorg voor constructieve feedback en stel bijkomende vragen,
8. tag mensen die deze post ook eventueel interessant zouden vinden.