Reageren op Messenger berichten die via de call to action op je post binnenkomen, stimuleren je verkoop. Je toont onmiddellijk je persoonlijke touch aan de klant door de 1-op-1 relatie die je hebt via je Messenger chat. Daarom raden wij aan om de Messengerfunctie in je website te integreren.
Natuurlijk kan je niet altijd meteen reageren op elk bericht dat je ontvangt via sociale media. In Facebook Messenger kan je gelukkig wel in jouw naam automatische antwoorden instellen.
Je stelt de automatische berichten gemakkelijk in via de instellingen van je Facebook-pagina. Klik op ‘Berichten’ en daar vink je de opties aan die je wenst. Want iedereen krijgt graag snel antwoord op zijn of haar vraag. Dat lukt je voortaan met deze automatische berichten. Ook wanneer je druk aan het werk bent in je zaak.
Personaliseer deze berichten. Schrijf ze in jouw stijl en voeg voornamen, website, mailadres, … toe. Activeer zeker deze 3 reacties:
- Begroet nieuwe klanten: deze reactie wordt verstuurd naar mensen die voor het eerst met jou via Messenger chatten.
- Expresreactie: dit bericht wordt automatisch verstuurd naar iedereen die je een bericht via Messenger stuurt. Zo antwoord je altijd meteen. Laat de afzender bijvoorbeeld weten dat je het bericht hebt ontvangen.
- Reactie bij afwezigheid: hiermee laat je klanten weten dat je reageert zodra je weer online bent. Tegelijkertijd behoud je een goede score qua reactiesnelheid (die paginabezoekers bij de algemene info in de rechterbalk te zien krijgen).
Als je nog een stapje veder wil gaan en automatische flows via Messenger wenst op te zetten gebruik dan gebruiksvriendelijke ‘drag and drop’ chatbots zoals ManyChat, Chatfuel… Check zeker de messenger chat van 1-800-Flowers.com als voorbeeld. Met behulp van ManyChat automatiseren zij hun volledige aankoopproces gekoppeld aan online betaling via Messenger. Via een chatbot kan je succesvol verkopen, ondanks dat je geen fysieke medewerkers hebt die de berichten beantwoorden in eerste instantie. Er is altijd een mogelijkheid om in het proces een handover naar een fysieke medewerker in te stellen.
En net omdat deze funtie in de lift zit, breiden wij onze kennis uit a.d.h.v opleidingen omtrent chatbots zodat wij je kunnen helpen om je eigen geautomatiseerde flow via chatbots op te zetten.