Volg ons

reageer op berichten die via Messenger binnenkomen

Tip #10: reageer op berichten die via Messenger binnenkomen

Gebruik automatische antwoorden en chatbots op Messenger om snel te reageren en verkoop te stimuleren.

Reageren op Messenger berichten die via de call to action op je post binnenkomen, stimuleren je verkoop. Je toont onmiddellijk je persoonlijke touch aan de klant door de 1-op-1 relatie die je hebt via je Messenger chat. Daarom raden wij aan om de Messengerfunctie in je website te integreren.

Natuurlijk kan je niet altijd meteen reageren op elk bericht dat je ontvangt via sociale media. In Facebook Messenger kan je gelukkig wel in jouw naam automatische antwoorden instellen.

Je stelt de automatische berichten gemakkelijk in via de instellingen van je Facebook-pagina. Klik op ‘Berichten’ en daar vink je de opties aan die je wenst. Want iedereen krijgt graag snel antwoord op zijn of haar vraag. Dat lukt je voortaan met deze automatische berichten. Ook wanneer je druk aan het werk bent in je zaak.

Personaliseer deze berichten. Schrijf ze in jouw stijl en voeg voornamen, website, mailadres, … toe. Activeer zeker deze 3 reacties:

  • Begroet nieuwe klanten: deze reactie wordt verstuurd naar mensen die voor het eerst met jou via Messenger chatten.
  • Expresreactie: dit bericht wordt automatisch verstuurd naar iedereen die je een bericht via Messenger stuurt. Zo antwoord je altijd meteen. Laat de afzender bijvoorbeeld weten dat je het bericht hebt ontvangen.
  • Reactie bij afwezigheid: hiermee laat je klanten weten dat je reageert zodra je weer online bent. Tegelijkertijd behoud je een goede score qua reactiesnelheid (die paginabezoekers bij de algemene info in de rechterbalk te zien krijgen).

 

Als je nog een stapje veder wil gaan en automatische flows via Messenger wenst op te zetten gebruik dan gebruiksvriendelijke ‘drag and drop’ chatbots zoals ManyChat, Chatfuel… Check zeker de messenger chat van 1-800-Flowers.com als voorbeeld.  Met behulp van ManyChat automatiseren zij hun volledige aankoopproces gekoppeld aan online betaling via Messenger. Via een chatbot kan je succesvol verkopen, ondanks dat je geen fysieke medewerkers hebt die de berichten beantwoorden in eerste instantie. Er is altijd een mogelijkheid om in het proces een handover naar een fysieke medewerker in te stellen.

En net omdat deze funtie in de lift zit, breiden wij onze kennis uit a.d.h.v opleidingen omtrent chatbots zodat wij je kunnen helpen om je eigen geautomatiseerde flow via chatbots op te zetten.

Andere tips & tricks

Waarom cybercriminelen social media accounts hacken? Ik leg het uit in deze blog.
Ontdek de social media trends van 2025 en hoe je deze slim inzet voor meer bereik, engagement en conversie! Lees onze blog.
Smart en safe sociale media: beveilig je accounts, breng structuur aan en behaal maximale resultaten.
Is Meta Verified onzin of juist de investering waard? Ik beantwoord deze hamvraag in deze recente blog.
Meta's leadadvertenties verzamelen moeiteloos klantgegevens, verminderen afhakers en bieden kwalitatieve leads.
Voor 2025 zijn authenticiteit, consistentie en diversiteit cruciaal voor contentcreatie.

Voorstel op maat

Vul onderstaand formulier in om een voorstel op maat aan te vragen. Selecteer de diensten die je denkt nodig te hebben en wij zorgen ervoor dat je binnen 48 uur een gedetailleerd voorstel ontvangt!

Ik heb interesse in de volgende diensten:*