Volg ons

Tip #7: stockbeelden gebruiken op je social media is geen goed idee

Stockfoto’s zijn vaak cliché. Gebruik echte foto’s van jezelf of klanten voor meer vertrouwen en betere resultaten.

Stockbeelden gebruiken op je social media is geen goed idee. Stockfoto’s zijn haarscherp, cliché en kunnen afbreuk doen aan het ‘authentieke’ verhaal dat je wil vertellen. Als bedrijf doe je je best om je in woord en beeld te onderscheiden. Is het dan niet vreemd om je visueel te uiten met afbeeldingen die iedereen gebruikt? Klanten gaan eerder zaken met je doen als ze je vertrouwen.

Dit vertrouwen moet je verdienen en dit doe je onder andere door het vertellen van een goed en onderscheidend verhaal waarin ze zich herkennen. Beeld is daarbij onmisbaar. Zo onthouden mensen informatie beter als er een afbeelding bij staat en delen ze het gemiddeld veertig keer vaker via social media. Toon liever foto’s van jezelf of ‘echte’ klanten zodat je bezoekers kan aantrekken door je persoonlijke touch.

Met het bewust kiezen van afbeeldingen kun je je conversie-cijfers flink verhogen. Investeer daarom in hoogwaardig beeldmateriaal en plaats niet lukraak stockbeelden, omdat er ‘ook nog een afbeelding bij moet’.

Andere tips & tricks

Voor 2025 zijn authenticiteit, consistentie en diversiteit cruciaal voor contentcreatie.
Social media is een essentieel onderdeel van communicatie en marketing bij bedrijven, maar denk jij ook na over de safety?
Bescherm je kinderen op Instagram met onze tips
6 tips om je organische content op LinkedIn beter te laten scoren
Optimaliseer sociale media: gebruik zoekwoorden, hashtags, en locatie-tags. Maak how-to-video's voor betere zichtbaarheid.
Deel afwisselende content, gebruik beelden en tags, post tijdens kantooruren, en wees consistent op LinkedIn.
Sociale media tips van Ellen Dupont: Wees consistent, authentiek en divers om een betrokken online community te bouwen.
Canva updates: Magic Write for AI text, Draw for sketching, Magic Eraser for edits, animations, and Brand Hub for management.
ChatGPT: Snel en veelzijdig, maar beperkt in creativiteit en fouten. Menselijke input blijft nodig.
Contenttips: Gebruik diverse content, haak in op themadagen, verspreid op kanalen, blijf authentiek, betrek je publiek.

Voorstel op maat

Vul onderstaand formulier in om een voorstel op maat aan te vragen. Selecteer de diensten die je denkt nodig te hebben en wij zorgen ervoor dat je binnen 48 uur een gedetailleerd voorstel ontvangt!

Ik heb interesse in de volgende diensten:*