Stockbeelden gebruiken op je social media is geen goed idee. Stockfoto’s zijn haarscherp, cliché en kunnen afbreuk doen aan het ‘authentieke’ verhaal dat je wil vertellen. Als bedrijf doe je je best om je in woord en beeld te onderscheiden. Is het dan niet vreemd om je visueel te uiten met afbeeldingen die iedereen gebruikt? Klanten gaan eerder zaken met je doen als ze je vertrouwen.
Dit vertrouwen moet je verdienen en dit doe je onder andere door het vertellen van een goed en onderscheidend verhaal waarin ze zich herkennen. Beeld is daarbij onmisbaar. Zo onthouden mensen informatie beter als er een afbeelding bij staat en delen ze het gemiddeld veertig keer vaker via social media. Toon liever foto’s van jezelf of ‘echte’ klanten zodat je bezoekers kan aantrekken door je persoonlijke touch.
Met het bewust kiezen van afbeeldingen kun je je conversie-cijfers flink verhogen. Investeer daarom in hoogwaardig beeldmateriaal en plaats niet lukraak stockbeelden, omdat er ‘ook nog een afbeelding bij moet’.