Op vandaag zijn likes op je post niet meer het belangrijkste element. Maar wat dan wel?
- Een reactie of deelactie,
- psst… reageer altijd op zowel een negatieve als een positieve reactie,
- een klik in je post,
- doorklik naar de webshop of site,
- een bericht via Messenger gevolgd op een post die de gebruiker zag.
Interactie aangaan met je volgers is wat bijna elk bedrijf op Facebook en Instagram wil bereiken. Iemand die op ‘vind ik leuk’ klikt vindt het bericht inderdaad leuk. Iemand die je post deelt of hierop reageert en daarmee de interactie aangaat is veel belangrijker.
Wanneer iemand je bericht deelt, wordt het bericht gedeeld op zijn/haar privé tijdlijn en in het nieuwsoverzicht van zijn/haar vrienden. Hiermee worden dus ook niet-pagina likers benaderd. Geeft iemand een reactie onder je bericht dan zien zijn/haar vrienden dit ook terug in hun nieuwsoverzicht.
Let wel! Geen like, geen reactie of geen deelactie wil niet zeggen dat mensen je bericht niet gezien hebben. Wekelijks horen we van onze klanten dat mensen vertellen dat ze via een post die ze zagen op één van hun sociale media kanalen bij hun terecht gekomen zijn. Daarom raden wij je aan om telkens ‘Bereik’ en ‘Weergaven’ van je post te checken.