Volg ons

Tip #8: een like op social media is niet het belangrijkste element

Likes zijn minder belangrijk. Focus op reacties, shares, klikken, en berichten. Controleer 'Bereik' en 'Weergaven'.

Op vandaag zijn likes op je post niet meer het belangrijkste element. Maar wat dan wel?

  • Een reactie of deelactie,
    • psst… reageer altijd op zowel een negatieve als een positieve reactie,
  • een klik in je post,
  • doorklik naar de webshop of site,
  • een bericht via Messenger gevolgd op een post die de gebruiker zag.

 

Interactie aangaan met je volgers is wat bijna elk bedrijf op Facebook en Instagram wil bereiken. Iemand die op ‘vind ik leuk’ klikt vindt het bericht inderdaad leuk. Iemand die je post deelt of hierop reageert en daarmee de interactie aangaat is veel belangrijker.

Wanneer iemand je bericht deelt, wordt het bericht gedeeld op zijn/haar privé tijdlijn en in het nieuwsoverzicht van zijn/haar vrienden. Hiermee worden dus ook niet-pagina likers benaderd. Geeft iemand een reactie onder je bericht dan zien zijn/haar vrienden dit ook terug in hun nieuwsoverzicht.

Let wel! Geen like, geen reactie of geen deelactie wil niet zeggen dat mensen je bericht niet gezien hebben. Wekelijks horen we van onze klanten dat mensen vertellen dat ze via een post die ze zagen op één van hun sociale media kanalen bij hun terecht gekomen zijn. Daarom raden wij je aan om telkens ‘Bereik’ en ‘Weergaven’ van je post te checken.

Andere tips & tricks

Social media zijn de vergeten toegangspoort bij cyberaanvallen. Ben jij wel écht beveiligd?
Instagram gehackt? Ontdek hoe je je account veilig stelt met ons stappenplan voor digitale eerste hulp.
Waarom cybercriminelen social media accounts hacken? Ik leg het uit in deze blog.
Smart en safe sociale media: beveilig je accounts, breng structuur aan en behaal maximale resultaten.
Is Meta Verified onzin of juist de investering waard? Ik beantwoord deze hamvraag in deze recente blog.
Bescherm je bedrijf met Meta Verified for Business: een nieuwe stap in social media veiligheid

Voorstel op maat

Vul onderstaand formulier in om een voorstel op maat aan te vragen. Selecteer de diensten die je denkt nodig te hebben en wij zorgen ervoor dat je binnen 48 uur een gedetailleerd voorstel ontvangt!

Ik heb interesse in de volgende diensten:*